Markedsføring

Markedsføringsmateriale til eReolen.dk

På denne side finder du markedsføringsmateriale til eksponering af eReolen.dk på dit bibliotek og dets website.

Der vil fra projektet blive udsendt trykte plakater og postkort til brug på de deltagende biblioteker i en opstartsfase. Alle filer er trykklare og kan umiddelbart benyttes til at få lavet yderligere materialer samt bannere.

 

Trykklare materialer

Plakat
A3-plakat

Postkort
A5-postkort
Aarhus Kommunes Biblioteker får trykt hos Chronografisk A/S og her hedder vores kontakt Michael Johansen. Mail: michaelj@lasertryk.dk

Banner
80 x 200 cm
100 x 350 cm
Aarhus Kommunes Biblioteker får trykt hos Damgaard-Jensen og vores kontakt hedder Johanne Nielsen.  Mail: jon@dgj.dk

Billedfiler
Små billedfiler til anvendelse i præsentationsmaterialer som f.eks. PowerPoint, mails osv.

Plakat

Postkort

Logo 100×100 px

Banner 1

Banner 2

Banner 3

Elektroniske materialer

Webbanner til anvendelse på bl.a. hjemmesider.

Banner 1000 x 1000 px

 

 

 

Banner 207 x 280 px

Banner 240 x 400 px

 

 

Banner 207 x 280 px rød

Banner 240 x 400 px rød

Banner 480 x 800 px rød

 

Banner 250 x 300 px

Banner 280 x 336 px

 

 

 

Banner 250 x 300 px rød

Banner 280 x 336 px rød

 

 

 

Banner 300 x 250 px

Banner 336 x 280 px

 

 

Banner 300 x 250 px rød

Banner 336 x 280 px rød

 

 

Banner 400 x 110 px rød

Banner 400 x 240 px rød

Banner 800 x 480 px rød

 

Banner 400 x 240 px

Banner 800 x 480 px

 

Banner 400 x 240 px tekst rød

 

 

Banner 480 x 800 px

 

 

 

 

 

Grafik til storskærm kan findes her
Forslag til infoskærme kan findes her

 

Spot – Den fysiske ereol.

Med projektet Digiform har ITK i Aarhus Kommunes Biblioteker udarbejdet en skærmløsning, som gør det muligt for brugerene at bladre mellem de ebøger og lydboger, som er tilgænglige via eReolen.dk og nelydbog.dk. Følgende link kan implementeres på en trykfølsomskærm i biblioteksrummet, som gør det muligt for brugerne at bladre blandt forsiderne ved at trykke på pilene eller trække i dem med fingeren. Forsidebillederne kan desuden vendes med et tryk på forsiden, hvorefter man kan læse et resumé af bogen. Hvis man er interesseret i at låne den valgte titel kan brugeren oplyse sin email, hvorefter brugernen vil modtage en mail, med et direkte link til den valgte titel på eReolen.dk og netlydbog.dk. http://spot.ereolen.dk

 

Pressemeddelelse
Pressemeddelelse der kan tilpasses og sendes ud til medierne i lokalområdet
Pressemeddelelse
Landsdækkende pressemeddelelse

 

Kursusmateriale
Kursusmateriale/præsentation af eReolen powerpoint

 

Inspiration til lokal event/markedsføring af eReolen.dk

I forbindelse med lanceringen af eReolen.dk den 1. november 2011 findes her et event/markedsføringskoncept, som enten kan fungere som inspiration eller implementeres direkte på det enkelte bibliotek.

Henover en valgt periode i forbindelse med lanceringen af eReolen.dk er det relevant at markere lanceringen ved at etablere et præsentationsområde på det lokale bibliotek. Formålet med præsentationsområdet er, at alle brugere har mulighed for at komme forbi og blive præsenteret for eReolen.dk eller selv prøve kræfter med den nye service.

Til dette formål forslås det, at der indrettes et præsentationsområde på biblioteket med:

 

  • Storskærme – hvor bibliotekspersonale kan demonstrere eReolen.dk for interesserede brugere.
  • Computere – hvor brugerne selv har mulighed for at prøve servicen.
  • Brugerens egen Pc – bibliotekspersonale bør naturligvis også kunne hjælpe hvis lånerne selv medbringer en Pc.
  • Desuden anbefales det, at brugerne kan få demonstreret, hvordan servicen fungerer på iPad og ebogslæsere.
  • Indretning af lille læsehjørne, hvor brugerne kan læse ebøgerne på ebogslæsere eller tablets.

 

Som ”udsmykning” i præsentationsområdet på det enkelte bibliotek foreslår vi:

  • Anvendelse af storskærm eller projektor til at fremvise grafik (levende plakat)
  • Infoskærme der viser nyhed om eReolen.dk
  • Trykning og ophængning i loftet af bannere, som let vil synliggøre servicen og præsentationsområdet i biblioteksrummet
  • Ophængning af plakater i biblioteksrummet
  • Uddeling af postkort

 

I forbindelse med gennemførslen af præsentationsområdet, er det ligeledes oplagt at udsende en pressemeddelelse i den lokale presse, så borgerne informeres om den nye ebogsservice og muligheden for at få præsenteret servicen nærmere på det lokale bibliotek.

Derudover er det naturligvis oplagt at lægge nyheder og webbannere på bibliotekets hjemmeside, så servicen også her synliggøres overfor brugerne.

 

Her kan du se billeder fra lanceringen af eReolen.dk på Hovedbiblioteket i Aarhus.

Stofbanner over hovedindgang

 

Spot - den fysiske eReol

 

Præsentationsområde i forhallen

 

eReolen.dk på pyloner ved indfaldsveje til Aarhus centrum.

Pylon med reklame for eReolen.dk

Pylon med reklame for ereolen.dk

En tanke om "Markedsføring"

  1. Pingback: Markedsføring Projekt E-bøger

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>