Sommerkampagnen er godt igang.

Så har sommerkampagnen for eReolen.dk og Netlydbog.dk snart kørt et par uger.

Via plakaterne på togstationer rundt om i landet kan brugerne scanne en QR-kode, der linker direkte ind til den titel, brugeren ønsker at låne på enten eReolen.dk eller Netlydbog.dk. Det betyder, at brugerne f.eks. kan låne bogen mens brugeren står og venter på toget.

Plakaterne med bogforsider og QR-koder hænger på 92 togstationer fordelt over hele landet, derfor vil redaktionen bag eReolen.dk og Netlydbog.dk gerne opfordre alle jer biblioteker til at kommentere på dette indlæg og fortælle hvordan I evt. har markeret kampagnen på jeres bibliotek eller uploade billeder af plakaterne på stationerne i jeres kommune.

På ovenstående billede er det plakaterne på østbanetorvet i Aarhus der er illustreret.

Vi glæder os til at se og høre om jeres tiltag i forbindelse med kampagnen.

På forhånd tak.

3 tanker om "Sommerkampagnen er godt igang."

  1. Aalborg Bibliotekerne kører vores egen kampagne sideløbende med den nationale. Vi har haft det store check-hæfte fremme og giver brugerne 7 download fra både ereolen og netlydbog i hele juli måned.
    Derudover kører vi målrettet salg på de to tjenester, på den måde at vi står med en stand i Velkomstområdet, to gange om ugen (tirsdag formiddag og torsdag eftermiddag) og demonstrerer ereolen og netlydbog. Det giver rigtig mange gode snakke med brugerne. Derudover bliver tilbuddet præsenteret på alle vores storskærme.
    Om det kan ses på udlånet? Mon ikke. Det tegner til at blive dobbelt så stort som normalt.

  2. Her på Frederiksberg har min kollega og jeg lavet en udstilling ned i voksenudlånet, lige hvor lånerne kommer ind til os – men hvordan laver man en udstiling uden fysiske materialer? ;-)

    Det vi har gjort er simpelthen at få printet en kæmpe stak af plakaterne fra markedsføringsmaterialet på nettet (både dem med QR koder og de blå med teksten “Træt af tunge kuffterter”). Dem har vi brugt til at plastre et par udstillingsmoduler fuldstændig til. Her har vi så for det første printet alle de forskellige vejledninger og sat dem frem, og for det andet satte vi også alle vores PRS-T1 ebogslæsere frem for at lokke folk til at låne en af dem med hjem. De står normalt låst inde (men kan naturligvis søges/reserveres i basen), men nu vovede vi pelsen og satte dem frem i udlånet – og de blev allesammen lånt ud på meget kort tid. Det har helt sikkert virket, at de kom frem synligt i udlånet.

    Mht. vejledningerne så fik vi kommentarer om at de to foldere (Android og iPad/iPhone) lignede hinanden så meget pga. layout og farver, at folk overså, at der var tale om to forskellige (jeg er f.eks. blevet spurgt om, hvorfor der ikke var lavet en til iPad/iPhone, fordi vedkommende havde set stakken med Android vejledninger først og så ikke lagt mærke til, at teksten var anderledes på den anden stak). Så jeg har sidenhen lavet et par små skilte, som tydeligt viser, at der er to forskellige vejledninger – det kan måske være et lille tip, hvis andre også får forvirrede forespørgsler.

  3. Her i Roskilde har vi gjort flere ting i forhold til kampagnen ud over at hænge plakater op mm.:
    Internt har vi boostet info’en om ereolen. Vi er et stort hus og mange der skal informeres, når der kører kampagner, så vi har informeret på flere interne møder om ereolen og hvilke informationer man skal give borgerne når de spørger.

    Derudover har vi løftet budgettet for ereolen og filmstriben, så vi undgår (næsten) at kontiene løber tør sidst på måneden.

    Vi har også konstateret at eReolen næsten sælger sig selv uden kampganer og lign.

Skriv et svar til Malene Bisgaard Annuller svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>